torsdag, juli 23, 2009

Snart klar...

Nu är jag nästan färdig med våra kläder till Medeltidsveckan. Mina klänningar är inte upplagda ännu, men snart så. Det som inte kommer att bli klart är skorna för de får vänta tills händerna inte gör ont längre.



KM´s kläder ser ut så här:



Kära dottern så här:
På bilderna är hennes klänningar inte upplagda ännu, men i verkligheten har jag gjort det häst jobbet. Tänk er två klänningar med 360 cm runt om! Det tar ett tag att få dem jämna och mycket nålar går det åt!!


Som omväxling kommer dottern att ha det här brickvävda bandet runt midjan.

Dessutom har jag och dottern våra mantlar också. Mina kläder får ni se in ett senare inlägg.

Min nålbundna sjal är också klar, så den kommer också att kunna användas under veckan. Här ligger den och blir utspänd. Jag har tänkt köpa mig ett ringspänne för att hålla ihop den här sjalen med.

2 kommentarer:

Boel sa...

Så fint!! Vi ska dit nu i veckan så vi missar att få se er IRL, lite synd.

Hoppas ni får det härligt på Gotland!
Boel

LenaL sa...

Wow, så fint! Vilket fantastiskt jobb du lagt ner på dem, men vilket reslutat!

Ha det så jättegott! Hoppas verkligen ni får det jättetrevligt.