måndag, februari 24, 2014

Jag har följt mina pilar

Under en tid har jag gjort Ysoldas mysteriestickning "Follow your arrows". På varje ledtråd kunde man välja alternativ A eller B.
På min första del gjorde jag B, men när del 2 släppts gjorde jag om de sista varven så att det blev ett slätstickat parti mellan de rätstickade spetsarna.

Här är del 2 och jag gjorde mönster A.

Del 3B och 4B ser ut så här, men jag gjorde del 4 lite annorlunda.

Hörnen tog jag från del 4A istället. Jag gillade det bättre!

Sjalen avslutades med 5A.

Så här blev hela min sjal.

Det roliga med den här mysteriestickningen var att man i så stor utsträckning kunde påverka sin egen sjals utseende. Från början sa Ysolda att det kunde bli 32 varianter på sjalar, men det har blivit många fler än så. Folk har kreativt blandat ledtrådarna på sitt eget sätt så varianterna är många, många fler än så. Här kan du se massor av olika sjalar.

1 kommentar:

heidi sa...

wow så snygg den var!

vilken häftig grej att ha 2 olika mönster på varje del, och låta stickarna välja vilket dom vill använda!